Виховний процес у сучасній школі

Bugaychuk
Повідомлень: 2
З нами з: 21.12.2015 12:14:03

Виховний процес у сучасній школі

Повідомлення Bugaychuk » 21.12.2015 12:17:19

Шановні заступники з виховної роботи, педагоги-організатори, класні керівники, пропоную Вам поділитися ідеями, пропозиціями та роздумами щодо ефективності застосування сучасних інтерактивних форм виховної роботи (наприклад: акції, перфоменси, флешмоби, квести, веб-квести, проекти, інтерактивні виставки, інтелектуальні аукціони та т.п.).

Velichko
Повідомлень: 1
З нами з: 26.12.2015 21:27:01

Re: Виховний процес у сучасній школі

Повідомлення Velichko » 26.12.2015 22:26:38

Сьогодні молодь є інтелектуальною, творчо-розвиненою частиною нашого суспільства. Педагогу, який здійснює виховну роботу в навчальному закладі, щоб бути цікавим для молоді, слід проявляти при запровадженні тих чи інших форм роботи креативність. Цього можна досягти, застосовуючи інтерактивні форми роботи з учнівською молоддю. В своїй роботі перевагу надаю флешмобам та квестам.
Флешмоб (в переклад. "спалахуючий натовп", flash - спалах mob - натовп) - це спланована масова акція, зазвичай організована через Інтернет або інші сучасні засоби комунікації, у якій велика кількість людей оперативно протягом декількох хвилин виконує заздалегідь узгоджені дії і потім швидко розходиться. Діти з великим інтересом долучаються до проведення такої форми виховної роботи. За допомогою флешмобів діти просто і оперативно виражають сучасні думки. Традиційно в нашій школі проводяться флешмоби до Дня вишиванки, Дня захисника України, Дня боротьби зі СНІДом тощо.
Квест - аматорське спортивно - інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями. З допомогою квестів учні вчаться вирішувати логічні завдання, будувати оптимальні маршрути переміщення, шукати оригінальні рішення і підказки.
На мою думку, використання інтерактивних форм роботи з дітьми та учнівською молоддю суттєво допоможе у вирішенні головних завдань виховної роботи, спрямованої на задоволення інтересів і запитів вихованців, їхній всебічний розвиток.

chorna
Повідомлень: 1
З нами з: 27.12.2015 14:16:35

Re: Виховний процес у сучасній школі

Повідомлення chorna » 27.12.2015 14:21:04

Демократизація й гуманізація суспільства зумовили відповідні перетворення в організації виховної роботи. Використовуємо різноманітні інноваційні підходи в проведенні виховних заходів. Квест (від англ. quest - пошук, пошуки пригод) – аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями. Під час гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення виконання чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, яка виконала всі завдання швидше за інших. Теми квестів можуть бути різними. Вік та кількість учасників необмежена. Станції повинні бути відображені у маршрутних листах чи картах. Грати можна як в приміщенні школи, так і на подвір’ї чи на природі. Організація квесту потребує великої підготовчої роботи. Така форма сприяє виробленню у лідерів учнівського самоврядування навичок планування, командної роботи, розвиває креативність, винахідливість та виховує відповідальність за себе і своїх товаришів. Головна мета квесту – згуртувати учнівські колективи, допомогти їм у створені дієвих органів самоврядування в кожному класі, а також, виявити нових лідерів для участі у загальношкільних заходах. Найчастіше квести використовуємо під час олімпійського тижня, Дня школи, в пришкільному літньому таборі.
Флеш-моб — це заздалегідь спланована масова акція, зазвичай організована через Інтернет або інші сучасні засоби комунікації, у якій велика кількість учнів оперативно збирається у громадському місці, протягом декількох хвилин виконують заздалегідь узгоджені дії (сценарій) і потім швидко розходяться. Флеш-моби можуть бути: танцювальні, мережеві, політичні, соціальні, театральні та ін. В умовах школи дуже вдало можна організовувати танцювальні флеш-моби. На відміну від квесту флеш-моб не потребує великої підготовчої роботи, головне в ньому – поінформувати та зацікавити майбутніх учасників. Вперше Шкільною Радою лідерів був реалізований такий масштабний проект восени 2013 року на День українського козацтва. Організаторам вдалося залучити понад 20 учнів школи, які лише після трьох-чотирьох репетицій продемонстрували феєричний танок, в якому переплелися елементи народного і сучасного стилів. Потім були флеш-моби «Голуби- посланці миру», «Україна єдина», «Ми за мир», «Кулька щастя першачкам», «Зарядка – перший крок до здоров’я» та інші. Такі справи згуртовують різновікові категорії школярів, Вечір веселих завдань – декілька пізнавальних ігор-оглядів, які переходять одна в одну й становлять своєрідну ігрову сюїту. Учасники цієї сюїти, об’єднані в невеликі команди (не більше ніж 5-8 осіб у кожній), виконують творчі завдання та по черзі виступають зі своїми рішеннями-експромтами.
“Хеппенінг” – проведення ігрових моментів окремою групою людей (учнів), для покращення настрою, цікавого проведення вільного часу (перерви в школі, канікулярний час, під час роботи пришкільного табору). Наприклад, на своєму сайті Хандусь Ярослав, президент Шкільної Ради лідерів (2013-2014роки), організував шкільне інтернет-радіо, яке звучить на перервах, що дуже подобається дітям. Цю ж ідею він втілює і в університеті, де навчається на історичному факультеті.
Фандрайзинг. Іноді для успішної роботи, проведення заходів, акцій, реалізації нових ідей потрібні кошти для придбання обладнання, призів тощо. Фандрайзинг — це пошук ресурсів (людей, устаткування, інформації, часу, грошей та ін) для реалізації проектів та / або підтримання існування організації.
Завданнями, що стоять перед проектним колективом у процесі фандрайзингу є:
• пошук потенційних донорів;
• обгрунтування потреб організації відповідно до інтересів потенційних донорів та рівнем їх розуміння наших проблем;
• постійна робота з потенційними донорами (формування, підтримка і розвиток зв'язків);
• формування громадської думки на користь підтримки діяльності організації чи колективу, збір листів підтримки, придбання авторитету.
Цим ми скористалися вперше, коли вирішили збільшити підписку періодичних дитячих та юнацьких видань для шкільної бібліотеки. Самі діти визначили, які б додаткові журнали і газети вони хотіли передплатити. Склавши список, вирушили до місцевих підприємців, і ті не відмовили дітям. Через місцеву газету президент школи подякувала небайдужим до дитячих прохань людям. Ходимо до підприємців і напередодні свята Святого Миколая, щоб під час святкування малеча могла отримати солодощі у подарунок.

Аватар користувача
psychologist
Повідомлень: 21
З нами з: 27.12.2015 21:50:14

Re: Виховний процес у сучасній школі

Повідомлення psychologist » 28.12.2015 15:50:47

то все гарно, але не вистачає головного - роботи з акутальною проблематикою дитини ("що мені важливо - сьогодні на сьогодні"). Це могла би бути, скажімо, група зустрічей для підлітків. Адже будь-який захід носить уніфікований характер - "вистрелить-не вистрелить". А ефективним захід може бути тільки тоді, коли персонально спрямований

Світлана
Повідомлень: 1
З нами з: 18.12.2015 21:43:54

Re: Виховний процес у сучасній школі

Повідомлення Світлана » 30.01.2016 08:45:30

У цей важливий для країни час українці разом, як одне ціле спільними зусиллями долають труднощі: одні до останнього мужньо захищають нашу землю, а інші допомагають забезпечити їм належні умови для виживання на війні. Нещодавно в стінах нашого закладу стартувала благодійна акція "Для безстрашних сердець". https://www.youtube.com/watch?v=dIZpqunVhbI
Протягом листопада минулого року всі учні школи готували маскувальну сітку для воїнів АТО, відремонтували сітку, привезену із зони, збирали кошти для придбання позашляховика (було зібрано 1419 грн.), приносили продукти харчування, молодші школярі малювали малюнки – від сонечка і маків, портретів гарних українських дівчат до автомашин і великих кораблів з українським прапором - і писали листівки нашим воїнам. Члени гуртка «Дивосвіт умілих рук» (кер. Дашкевич Н.М.) виготовляли ангелочки, щоб передати воїнам-визволителям. Ця допомога – продукти харчування, теплі речі, малюнки “Повертайся живим”, листи - були передані Семенюком Максимом, волонтером, членом Христинівської організації «Патріот», нашим воїнам-землякам. Разом із посилкою діти передали військовим часточку своєї душі, щирі, теплі слова підтримки та віру в мирне майбутнє нашої держави. Сподіваємося, що, зробивши добру справу, зігріємо серця багатьох солдат, а листи і малюнки від дітей вбережуть наших героїв від ворожих куль.
А у перших числах вересня вчителі, учні, батьки долучилися ще до однієї благородної справи, бо з чистим серцем зібрали 5000 грн. на те, щоб допомогти Ткачуку Віталію Анатолійовичу, випускнику нашої школи, зібратися на війну. У вересні цього року він добровольцем пішов захищати мирне небо, відстоювати незалежність та цілісність рідної землі, щасливий завтрашній день для своєї родини та для всіх нас.
Я за тебе молюсь, український солдате…
Я за тебе боюсь, хоч не я твоя мати…
І благання я шлю до високого неба…
Ти залишся живим, більш нічого не треба…
Козацька громада росте: 5 грудня, напередодні Дня Збройних Сил України, учнів 4-х та 10-х класів школи приймали в козачата, козаки та берегині. Свято вдалося на славу.
https://www.youtube.com/watch?v=-v7WReo2s_I
https://www.youtube.com/watch?v=F0k7Un5FydE
До свята школа готувалася заздалегідь. 6 листопада стартувала акція "Для безстрашних сердець". Учні та вчителі приносили продукти харчування, молодші школярі малювали малюнки і писали листівки, готували виставку пластилінових композицій «Ми сила та міць держави». Члени гуртка «Дивосвіт умілих рук» (кер. Дашкевич Н.М.) виготовляли ангелочків, щоб передати воїнам-визволителям, пошуковий загін школи «Юність» ім. Ігоря Валюка (7-А клас) ініціював створення на сайті «Історія освіти Христинівщини» сторінки «Воїни АТО – випускники шкіл Христинівщини». Пошуківці вже працюють над оформленням матеріалів про випускника нашої школи Ткачука Віталія Анатолійовича, який з вересня цього року захищає єдність нашої держави у складі розвідувальної роти батальйону «Донбас».
І от свято почалося. Воно об’єднало не тільки учнів нашої школи, але й усього району. Сюди з’їхалися старшокласники з усіх шкіл, щоб присягтися українському народу у своїй вірності і надійності. У школу завітали: крайовий отаман Черкаського крайового товариства Українського козацтва, полковник Чепелуха В.Г., кошовий отаман, полковник Сивак В.М., отаман Христинівського козацького полку Ковбасюк С.Г., заступник Уманського гарнізону з виховної роботи, підполковник Печенюк В.Г., голова районної ради Коваль О.Б., заступники голови райдержадміністрації: Підвальний В.Ю. та Коцюба Ю.О., начальник відділу освіти Білецька М.В., завідуюча методкабінетом відділу освіти Терещук Т.С., методист відділу освіти з виховної роботи Ковальська Н.Я., голова міської ради Наконечний М.М., секретар міської ради Робочий М.К., депутат обласної ради Плужник М.А., депутати районної ради: Ковбасюк О.С. і Костюк В.В., заступники директорів з виховної роботи навчальних закладів району.
Усі були раді бачити у себе на святі учасників АТО: Кулібабу Євгенія, Олійника Володимира, Паламарчука Віталія, Граненка Ігоря, Рудого Івана, Стоцького Івана. Учасники дійства, слухаючи тривожно-хвилюючу пісню Маріанни Ковбасюк, вшанували хвилиною мовчання світлу пам’ять про загиблих героїв на сході нашої країни.
А як цікаво було спостерігати за театралізованим дійством посвяти у козаки та козачата! Сам легендарний Іван Гонта завітав, щоб запитати у земляків ХХІ століття, чи дух славного козацтва живе ще й досі.
- Живе, батьку, живе! – відповідали нащадки. Юні козачата та козаки давали обіцянки, серед яких – робити все, що в їх силах, щоб бути вірними Богові й Україні; виховувати себе шляхетними, мужніми, готовими до будь-яких випробувань; бути сміливими, сумлінними, доброзичливими, порядними; ввічливо, з повагою ставитися до старших себе та бути вірними нащадками світозорих предків. Діти залюбки співали патріотичні пісні про славні подвиги козаків та виконували козацький танок.
Продовженням дійства стала традиційна військова каша, яку куштували козачата. А козаки мірялися силою та спритністю на змаганнях з багатоборства. До всіх присутніх і до всіх людей України із зверненням виступила учениця 3-А класу Герасимчук Настя: «Ми, учні Христинівської ЗОШ №2, дуже хочемо, щоб у нас був мир. Дякуємо нашим солдатам, що вони захищають нас і нашу Україну. Повертайтесь живими! Чекаємо Вас!
Хай буде мир віднині і довіку.
Хай буде мир, замовкне зло війни.
Хай у обіймах всі народи світу
Ідуть у майбуття через віки.»

У лютому минулого року учні нашої школи взяли активну участь у благодійній ярмарці, яку організували волонтери «Патріота». Випічку, творчі роботи, виготовлені на уроках праці (уч.Колода Т.В.), з самого ранку 11 лютого діти зносили в Кімнату школяра для продажу. Також не обійшли увагою і долю маленьких переселенців, що приїхали до Кузьминої Греблі. Всі активно збирали іграшки та одяг. Гасло «Хто, як не ми?» - не чуже нашому серцю. Хто, як не ми допоможе тим, хто потребує. Почувши про важкі умови в зимові холоди наших оборонців, діти та вчителі під керівництвом Колоди Т.В. приєдналися до акції «Подаруй солдатові тепло» і масово взялися в’язати теплі носки та приносити інші теплі речі для АТОвців. Такі акції діють і до сьогодні.
14 березня 2015 року в стінах школи учні та вчителі дуже тепло зустріли воїнів АТО, які перебували на ротації: Кулібабу Євгена, Паламарчука Віталія, Кравчука Андрія, Вовка Олександра і Рудого Івана. Допоміг організувати цю зустріч наш випускник, активний волонтер Хомчук Сергій. Стоячи, з оплесками і квітами зустріли ми своїх героїв. Після короткого привітання директора школи юні артисти школи порадували гостей талантами до співу, танців. З нетерпінням всі очікували наступну частину зустрічі, коли змогли задати запитання бійцям і волонтерам. Відповіді були щирі і короткі. Відчувалася чоловіча небагатослівність і скромність. Багато слів вдячності ми почули з вуст бійців волонтерам, нам дітям за підтримку і особливо за обереги листи з малюнками. Всі запрошені бійці мають мирні професії, успішні і дорожать своїми родинами, але попри всі небезпеки, про які знають, готові повертатися на бойові позиції і продовжувати захищати цілісність нашої держави. Школярі та вчителі побажали бійцям Божої опіки у справі захисту рідної землі. На завершення учні подарували кожному обереги, що виготовили власноруч на уроках трудового навчання під керівництвом Колоди Н.В. і Дашкевич Н.М.
 
Не забули привітати наших АТОвців і з Великоднем. Цікаві вітальні листівочки та солодкі композиції поїхали на передову.
Нещодавно наш пошуковий загін "Юність" став ініціатором переіменування однієї з вулиць міста на прізвище загиблого земляка Володимира Олійника. Започаткували "Книгу Пошани" для учасників зони АТО з нашого міста.
Стартувала акція по збору кришечок від пластикових пляшок на протези для бійців.


Повернутись до “Організація виховної роботи в школі”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: 1 і 0 гість